BLOGGER TEMPLATES »

sunnuntai 12. joulukuuta 2010

Jätkäluukku 12

Mä voisin jälleen kerran aloittaa postauksen sanoilla "rakas alitajunta". Musta on aika hämmentävää nähdä unia asioista, joita en ole oikeastaan edes ajatellut. Ainakaan paljoa.

Mä oon nyt viikon aikana nähnyt kahdesti unta Mr. Badassista ja rehellisesti sanottuna mua ei kiinnostaisi uneksia siitä. Ei sillä, on se edelleen hyvännäköinen ja mukavanoloinen, mutta mun tietoisuus on jo siirtynyt eteenpäin ja skipannut koko jätkän olemassaolon. Alitajunta vain näyttää laahaavan pari kuukautta jäljessä. Voi toisaalta myös olla, että mun alitajunta yrittää epätoivoisesti viestiä mulle, että olin idiootti päättäessäni, että MrB on historiaa.

Näillä unilla on mielenkiintoinen yhdistävä tekijä: molempien tapahtumapaikka on lomamatka tai vastaava. Ekassa unessa mä olin risteilyllä parin aikuisen kanssa ja törmäsin MrB:iin siellä laivalla, minkä johdosta me juteltiin ja valiteltiin molemmat sitä, että siellä laivalla ei ollut oikeastaan yhtään meidän ikäisiä ihmisiä. Tokassa unessa oltiin jossain (en muista missä) vissiin kouluporukalla ja jostain syystä "koko koulun kuva" piti ottaa siellä. Jännä sinänsä, että siihen kuvaan tuli ehkä murto-osa meidän koulun abeista. Kuitenkin ihmisten etsiessä sopivaa paikkaa mä päädyin MrB:n viereen ja yhtäkkiä se oli vetäny mut kainaloonsa ja siinä sitten yritettiin hymyillä kameralle. Kuvan jälkeen jotkut meidän koulun tytöt (joiden kanssa en pahemmin edes ole tekemisissä) alkoivat kysellä, että mitä meidän välillä oikeastaan on, koska se MrB:n kaulailu meni aika läheiseksi. Mä kuitenkin yritin aika epätoivoisesti selittää, että mulla ei ole varsinaisia intressejä sitä kohtaan ja mulle on vähän se ja sama, mitä se haluaa. Vaihtoehdot avoinna ja sillai.

Mä oon sitten miettinyt, että mistä nää unet nyt oikein johtuvat. Ekalle en etsinyt mitään selitystä, koska mä nyt näen vähän kaikenlaisia unia. Tokalle unelle mä rupesinkin miettimään syitä.

a) Tekstaaminen erään kaverin kanssa
Muistan kun raportoin ekasta unesta ("Wtf? Näin unta MrB:stä?") parille ihmiselle ja ja toinen näistä (terkkuja!) vastasi, että mun pitäisi uneksia mieluummin parista muusta tietystä söpiksestä. Muutaman viestin jälkeen tää kaveri heitti mulle seuraavaa: "Haha. :D Ens viikolla; 'indeed on parisuhteessa henkilön MrB kanssa'". Tätä viestiä mä oikeastaan myös ajattelin uni2:ssa ja siinä vähän naureskelinkin ajatuksissani sille, että mitä jos tästä muka tulisi jotain.

b) Risteilylistat
Mä tutkin viime viikolla tulevan abiristeilyn hyttilistoja tän risteilyn vastuuhenkilön kanssa ja totta kai kattelin vähän, kuka jakaa hytin kenenkin kanssa. En kuitenkaan jäänyt kelailemaan MrB:n sijoitusta sen enempää kuin muidenkaan kuumisjätkien, koska ei sillä risteilyllä paljoa hyteissä hengata. (yli 7000 abia samassa laivassa = party all nite) Ehkä tuleva risteily toi mun mieleen viime kevään suunnitelmat, joissa meidän piti hengata vaikka kenen kanssa? (todellisuudessa risteilysuunnitelmat menivät vähän puihin)

c) Mr Badass ei ilmestynyt perjantaina tunnille
Entä jos mä salaa mietin, miksi MrB ei ollut tunnilla? Oikeastaan mua melkein harmitti sen loistaminen poissaolollaan, koska se luokka oli täynnä, mä olin vaihtanut paikkaa vähän soppelimpaan taululle näkemisen kannalta ja siinä mun vieressä olisi ollut se loogisin paikka, minne MrB olisi istunut. Musta on kivaa istua söpisjätkien vieressä.

d) Mä nukun liian vähän
Mä näin nää molemmat unet sellaisina öinä, kun nukuin enemmän kuin kuusi tuntia. Normaalisti mun univelka on ihan tajutonta, koska nukkumaan meneminen on mulle hankalaa ja ehkä nää unet vain päättävät saapua viihdyttämään mua silloin, kun niillä on aikaa muotoutua. Hauskinta on, että uni2 oli sellaisena yönä, kun nukuin 5:45-14:30. Miten niin mun unirytmi heittää häränpyllyä?

Oli syy mikä tahansa, niin rehellisesti sanottuna mä uneksisin mieluummin ihan muista söpiksistä kuin MrB:stä. Se jätkä on oikeasti historiaa ja aika out of fashion.

~ indeed

0 kommenttia: