BLOGGER TEMPLATES »

torstai 2. joulukuuta 2010

Jätkäluukku 2

Joskus vuosia sitten, kun homoseksuaalisuudesta puhuminen vapautui, syntyi ajatus, jonka mukaan jokaisella naisella tulisi olla edes yksi homoystävä. Homoemon tehtävänä on toimia pelastajana baarissa, miesjuttujen kuuntelijana, olkapäänä ja vaikka minä muuna. Siis aivan kuten naispuolinen bff, mutta mies ja homo. Mä oon kelannut, että miksi se mies ei saisi olla hetero?

Piiiiiiiiitkän sinkkuilun aikana oon ruvennut kaipaamaan jotain sopivaa poitsua, jonka kainaloon voisin käpertyä ilman sen kummempia taka-ajatuksia. Oon sitä mieltä, että jätkän olkaa vasten on helpompi itkeä, koska jätkissä on se tietty twisti. Se on turvallisuus. Ite oon suht pitkä ja suurin osa kavereista on mua lyhyempiä, joten tunnen itteni aina kamalan isoksi (vaikka oonkin superlaiha), jos halailen kavereita tai roikun niissä muuten vain. Mulla on vähän orpo olo, kun en mahdu niiden kainaloon ja jätkät nyt on yleensä luonnostaan mua isokokoisempia. Lisäksi jätkiltä löytyy yleensä sitä habaa (ja testosteronia), mikä tekee olosta vielä turvallisemman ja sellaisen, että tekisi mieli vain piiloutua sinne viekkuun pahan maailman ulottumattomiin.

Vieläkin tuntuu elävän tabu, joka sanoo, ettei nainen ja mies voi olla ystäviä ilman taka-ajatuksia. Toki on tyyppejä, joilla ystävyydestä tulee fuckbuddy-suhde (mikä on mun mielestä kyllä kans hyväksyttävää, jos se ei loukkaa ketään), mutta eihän se ole aina niin. Mullakin on toi yks jätkä, joka sai vähän vahingossa tietää suurimman osan mun lukioaikasista jätkäfiksaatioista, mutta mä en ainakaan pidä häntä muuna kuin kaverina ja ainakin elän siinä uskossa, että se on samalla aaltopituudella tän asian kanssa. Muutenkin - kuten joskus aiemmin taisin mainita - mulla on ilmestynyt kaveripoikia ihan kivasti viimeisen vuoden aikana ja musta on kivaa, että kaveripiiri monipuolistuu.

Tiedän myös ihmisiä, joilla on sekä poikaystävä että todella läheinen ystäväpoika ja ne tuntuu maailman tyytyväisimmiltä tilanteeseensa. Mä en todellakaan tarkoita, että kaikki tyttökaverit pitäisi korvata kaveripojilla, mutta haluan silti sanoa sen, mitä on hoettu jo ennen ajanlaskun alkua: mies ja nainen voivat olla ihan vaan ystäviä.

Jätkäluukku 2 puhuu ystäväpoikien puolesta, sillä turvallinen baaripelastaja, olkapää, ystävä ja terapeutti voi myös olla heteromies.

~ indeed

1 kommenttia:

Unknown kirjoitti...

haluun homon :((