BLOGGER TEMPLATES »

tiistai 14. joulukuuta 2010

Jätkäluukku 14

Mä suhtaudun shoppailuun vähän ristiriitaisesti. Toisaalta oon materialisti, mutta toisaalta inhoan kauppoja, koska mieluiten katselen ihan rauhassa ilman niskaan hönkivää myyjää. Kuitenkin on muutamia tapauksia, joissa myyjät ovat olleet kivoja.

Esimerkiksi tänään mokasin hieman. En ollut vaivautunut lataamaan kännykkääni päivällä ("kyl se kestää, kesti viimekski!"), joten kuinkas ollakaan. Rakkaani päätti simahtaa juuri kriittisellä hetkellä! Ongelma ei olisi ollut edes paha, jos mun haba riittäisi ton puhelimen takakannen avaamiseen, mutta se istuu tiukasti kuin täi tervassa eikä liiku yhtään mihinkään. Uutenakin mulla meni sen avaamiseen yli kymmenen minuuttia... En siis saanut edes tökättyä SIM-korttia kaverin kännykkään.

Mitä tekee prostalker, kun on keskellä kauppakeskusta ja kännykästä on akku auttamattomasti loppu? Kävelee lähimpään kännykkäliikkeeseen ja toteaa, että paikalla on kolme miesmyyjää. Kuinka helppoa onkaan mennä tiskille ja selittää avuttomana, että kännykästä loppui akku ja odottaa puhelua (ja joo, mä melkein odotin puhelua!). Yksi näistä miehistä alkoikin ystävällisesti kaivaa laturia ja jätin puhelimeni hoitoon kolmeksi vartiksi. Miehille myös näköjään riitti pelkkä hymy vaivanpalkaksi ja niin oli mun mussukka taas iskukunnossa!

Ton kauppakeskuksen myyjistä mulla on monia mielipiteitä. Siellä on yhteensä kolme kännykkäliikettä ja muistan kun mulle hankittiin alkusyksystä uutta puhelinta. Ainakin kahdessa liikkeessä myyjien (miehiä silloinkin toki) ensimmäinen myyntilause oli "Tätä mallia saa pinkkinä!!". Niiden ilmeet olivat melko mielenkiintoisia, kun ohitin pinkit puhelimet ja pyysin saada perus jätkämallin kokeiltavakseni. Ja lopulta mun nykyinen rakas ostettiinkin eri kauppakeskuksesta erittäin mukavan nuoren miehen avustuksella. Sinne liikkeeseen voisin palata vielä monta kertaa uudestaan!

Toinen kiva myyjätyyppi on tuolla meidän vakkarikauppakeskuksessa myös! Se oli ennen myyjänä hampurilaispaikassa (jossa me käydään ehkä aina kun ollaan ostoksilla), mutta se siirtyi jossain vaiheessa viereiseen wokkipaikkaan. :( Nyt koin suuren yllättymisen, kun huomasin tän saman tyypin vaihtaneen taas paikkaa! Toivottavasti se ei katoa kokonaan tuolta, koska se on niin hellyyttävän palvelualtis, että sen työskentelyä on oikeasti kiva kattoa! Harva asiakaspalvelija pitää työstään yhtä paljon kuin se!

~ indeed

0 kommenttia: