BLOGGER TEMPLATES »

sunnuntai 19. joulukuuta 2010

Jätkäluukku 18

Ah, sorry about the delay. I've just been going through stuff and weren't able to get my head clear. And I also watched few episodes of Bones and Supernatural so... Let's just say that I've been busy.

Ja kieli takaisin suomeen! Aina, kun oon kattonut Superia, mun aivotoiminta yksinkertaisesti tapahtuu englanniksi, enkä vaan voi sille mitään. Ainakin saan harjoitusta ylppäreihin, kun katon noita englanniksi tekstitettyinä. Anteeksipyyntö niille, joita toi saattoi häiritä!

Melkein kaikki ovat varmasti lukeneet tämän jutun tai ainakin kuulleet siitä. Musta on sinänsä hassua, miten paljon kohua ja närkästystä tää artikkeli on saanut aikaan. Mun mielestä suurin osa noista vaatimuksista on suhteellisen odotettavissa, vaikka periaatteessa joillekin jätkille pitäisi sanoa "Jos haluat täydellisen tytön, osta Barbie."

"Ihannetyttöystävä pitää enemmän makeista kuin suolaisista herkuista"
Tää on helppo homma! Ihmisellä on sisäsyntyinen makeanhimo evolutiivisista syistä ja musta tuntuu, että kukaan ei oikeasti vedä pultteja tästä vaatimuksesta. Siirrytään siis suoraan seuraavaan.

"Ihannetyttöystävä omaa pienet, terhakat rinnat, hyvän takamuksen ja pitkät hiukset"
No siis, tuota noin. Kaikki näistä on periaatteessa toteutettavissa ja jokaisella meistä on omat ulkonäkövaatimukset niin itselleen kuin potentiaaliselle seurustelukumppanille. Tässä kohtaa voisi toki sanoa "go, buy a Barbie", mutta toisaalta tällekin löytyy evolutiivisia perusteita. Kaikki noi ominaisuudet kielivät siitä, että nainen on nuori ja hyväkuntoinen eli näin ollen potentiaalinen lisääntymiskumppani. Toisaalta, joo, onhan vähän turhan karua vaatia kaikkia näitä, mutta takamuksen saa kuitenkin treenattua (ja samalla itsellä on mukavaa, kun omistaa kivan pepun) ja pitkät hiukset voi kasvattaa. Mussa on joku sisäänrakennettu "ymmärrän miksi ihmiset ajattelevat juuri näin"-juttu, joten saatan olla hieman jäävi kommentoimaan tätä kohtaa. Ja sitä paitsi, mulla on ihan ok kroppa ja hiukset kasvaa pituutta hyvää vauhtia...

"Ihannetyttöystävä rakastaa viiniä, mutta tietää rajansa, mitä tulee alkoholiin"
Tää on yksinkertaisesti outo kohta. Miksi siitä viinistä tulee pitää? Miksei saa tykätä esimerkiksi shoteista tai siideristä tai jostain muusta. Mä en ole vielä sinut viinien kanssa, joten tää menee vähän ohi. Osa 2, eli rajojen tietäminen, on erittäin erittäin ymmärrettävä. On yksinkertaisesti säälittävää, kun kuka tahansa vetää överit ja päätyy joko halailemaan posliinia tai kaatamaan kaikki mitättömimmät huolensa jonkun niskaan. Mä en henkilökohtaisesti muutenkaan piittaa alkoholista, joten kykenen sivuuttamaan tänkin kohdan olankohautuksella.

"Ihannetyttöystävä voi lähteä ovesta ulos ilman meikkiä tai on ainakin valmis alle kymmenessä minuutissa"
Heppatytöt, himourheilijat ja ulkoilusta tykkäävät naiset taitavat rakastaa tätä kohtaa. Ja kyllä, mä voin lähteä ilman meikkiä ja hyvällä tuurilla voin myös kiskoa vaatteet päälleni kolmessa minuutissa. Toisaalta mun hiukset vaativat suoristamista lähes joka päivä ja pahimmillaan tän tucan laittamiseen menee puoli tuntia + toki vaatteet ja muut välttämättömyydet. Riippuu tilanteesta, onko tämä vaatimus kohtuuton vai ei, mutta kyllä mä ymmärrän, että kun kauppa menee kiinni 20 minuutin päästä ja nainen päättää meikata ennen lähtöä, niin kenen tahansa pinna kiristyisi. Kuitenkin mun mielestä miesten tulisi ymmärtää se, että meistä naisista on kiva näyttää hyvältä ja suohirviöfiilis nakertaa itse kunkin itsetuntoa. Eli jos mennään oikeasti ihmisten ilmoille, niin vähintään puoli tuntia, tunti laittautumisaikaa olisi ihan kiva. Kyllä te miehetkin hei käytte suihkussa ja laitatte hiuksia ja mietitte, mitä hajuvettä laittaisitte. (Jep, hajuveden omistaminen on erittäin suotavaa, koska hyväntuoksuinen mies vie jalat alta.)

 "Ihannetyttöystävä on miestä lyhyempi"
Ihannepoikaystävä on naista pidempi. Me ollaan teidän kanssa täysin samaa mieltä tämän asian suhteen, mutta toisaalta miehellä tulee olla niin hyvä itsetunto, että hän kestää sen, että nainen on sentin tai pari pidempi. Myönnän, että mulla on parin lyhyemmän jätkän kohdalla ollut hirvittävä tahtojen taistelu siitä, onko pituus merkittävä piirre (on se), mutta loppupeleissä pituus on siellä kriteerien häntäpäässä.

"Ihannetyttöystävä on urheilullinen ja treenattu ja pitää painonsa kurissa"
Sama kriteeri teille, miehet. :) Siis oikeasti mun paino on hyvinkin kurissa (ainakin oon kuin pystyyn jäätynyt pulkannaru), mutta treenaamisesta on turha puhua. Ja eiks niin, että urheilullinen voi tarkoittaa myös vaatetusta...? Eli jos oon hoikka ja pukeudun huppariin, niin oon miesten mielestä cool? Ei se taida ihan niin mennä. Toisaalta tää tavoite on ihan hyvä noin niin kuin meidän terveyden kannalta, mutta eihän miehet sillä tavalla ajattele. Tää nyt menee samaan pinnallisuuden kategoriaan kuin hyvä perse, kivat tissit ja pitkät hiukset. Oikeastaan tää vaatimus ärsyttää muakin vähäsen.

"Ihannetyttöystävä on hyvä kuski"
Turvallinen vaatimus kaikille. Tiedän ihmisiä, jotka eivät vain sovi auton rattiin ja olisi kaikille mukavampaa, jos he jättäisivät ajamisen muille. Itselläni ei ole ajokorttia, enkä ole autokoulussa, mutta sitten kun hankin sen kortin, niin aion todellakin pitää huolen siitä, että olen hyvä ja varma kuski. Mä myös oletan, että tää kriteeri koskee vain niitä naisia, joilla tosiaan on ajokortti, koska kaikki eivät kuitenkaan sitä hanki koko elämänsä aikana.

"Ihannetyttöystävä omistautuu perheelle ja lapsille, mutta on korkeasti koulutettu ja tienaa miestä paremmin sekä on hyvä raha-asioissa"
Mä oon aina haaveillut rikkaasta miehestä... Eiku. Aikalisä. Mä oon aina kuvitellut, että mies haluaisi olla se paremmin tienaava, jotta hänen habituksensa ei kärsisi. Perheelle omistautuminen on ok, kunhan se ei mene kaiken muun (esim. oman terveyden) edelle ja kunhan mies panostaa perheeseen yhtä paljon. Korkea koulutus nyt on vähän kiikun kaakun, sillä on ihmisiä, joiden haaveammatti on esimerkiksi kampaaja tai suurtalouskokki. Mun mielestä koulutuksen taso ei saisi merkitä liiaksi, kunhan tulotaso on muuten tyydyttävä. Raha-asioiden hallitseminen on mun mielestä järkevä piirre, koska kukaan ei oikeasti halua luottokorttikierteeseen.

"Ihannetyttöystävä nauttii isoista ja raskaista annoksista"
Mä tykkään. Ruoka on hyvää ja syöminen kivaa. Tätä kohtaa on kritisoitu äärettömän paljon, koska kaikki olettavat, että tätä vaatiessaan miehet haluavat naisen, joka syö tajuttomasti, urheilee hulluna ja on syömisestä huolimatta anorektikon mitoissa. Ei se hei niin mene, tytöt. Itse ymmärrän tän kohdan niin, että ihannetyttöystävä osaa nauttia mässäilystä silloin tällöin itkemättä jokaista kaloria, jonka saa ruoasta.

"Ihannetyttöystävä tykkää katsella jalkapalloa"
Ihannepoikaystävä tykkää katsoa Salkkareita. Tää on näitä kohtia, jotka mä periaatteessa käsitän, mutta en täytä, enkä oikein loppupeleissä tajua sitä itse tarkoitusta. Kyllä mä voin katsoa peliä (kuitenkin tykkään enemmän lätkästä kuin futiksesta), koska kisakatsomossa on kiva tunnelma. Ei mua kuitenkaan pahemmin kiinnosta röhnöttää kaksistaan sohvalla tuijottamassa, kuinka lauma miehiä pinkoo pallon perässä. Mun puolesta mies saa kyllä tehdä niin, kunhan koko elämä ei ole se ruudussa pyörivä valkoinen läntti.

"Ihannetyttöystävä on nainen, josta miehen kaverit pitävät ja pitää myös miehen kavereista"
Fifty-fifty. Me vaaditaan samaa mieheltä. Kunhan mun ei tarvitse rakastaa kaikkia, niin tää on mulle okei. Mä tykkään siitä, että mun sosiaalinen verkosto laajenee, joten otan kyllä avosylin vastaan ne miehenkin kaverit, kunhan ne eivät ole täysiä idiootteja, vaan ovat edes suurin piirtein älyllisesti kyvykkäitä ja hyvän hygieniatason omaavia.

"Ihannetyttöystävä kannustaa miestä viettämään íltoja äijäporukassa"
Ah, go ahead. Naisetkin kaipaavat omaa aikaa ja välillä on kiva saada hengähdystauko siitä omasta kullastakin. "Pojat on poikii", sanoo eräs mun tuntema jätkä ja se on kyllä niiiin totta. Niin kauan kuin poikien illat ovat hyvän maun mukaisia ja miestä ei tarvitse hakea keskellä yötä baarista toiselta puolelta kaupunkia, niin ihan rauhassa. Näistä tulisi mun mielestä kuitenkin sopia yhdessä ja miettiä, kuinka usein pojat saavat lähteä rellestämään.

"Ihannetyttöystävä nauraa ja vitsailee"
Loogista, ei kukaan jaksa katsella mököttäjää 24/7. Tän kohdan täyttäminen ei muutenkaan ole hirveän vaikeaa, ellei sitten satu olemaan tajuttoman tiukkapipoinen tapaus. Kyllä mäkin tykkään siitä, että ihmiset heittävät läppää ja ovat hyväntuulisia. Tää kohta on mulle erityisen sopiva, koska nauran jatkuvasti ja tykkään huvittaa ihmisiä.

"Ihannetyttöystävä rakastaa löhöilyä sängyssä ainakin viikonloppuisin"
Kuka nyt laiskottelusta kieltäytyisi? Toki joskus on sellainen olo, että nyt puunataan koko kämppä lattiasta kattoon!, mutta mä en oikeastaan keksi mitään kivempaa kuin löhöily oman kullan kainalossa. Tää kohta ei kuitenkaan saa tarkoittaa sitä, että sängyssä maataan kaikki illat ja viikonloput, koska kämppä ei siivoudu itsestään ja kukaan ei jaksa syödä pikaruokaa ikuisesti.

"Ihannetyttöystävä on sinut itsensä kanssa, oli päällä mikä vaate tahansa"
No siis. Tällä hetkellä mä lahotan koneen ääressä sellainen huppari päällä, jota en ikimaailmassa pitäisi julkisella paikalla. Voin kuitenkin pitää tätä läheisten seurassa, koska ei sitä yleensä tule katsottua, mitä jollain läheisellä on päällä löhöviikonloppuna. Mun itsevarmuus kuitenkin lähtee siitä, että mulla on fressi olo ja hiukset on hyvin. Sitä paitsi, aika harvoin ihmisillä eksyy päälle sellaisia vaatteita, joista ei tykkää. Ne yleensä jätetään sinne kaupan hyllylle.

"Ihannetyttöystävä nauttii ruuanlaitosta ja kotiruuasta"
Kotiruoka: kyllä. Ruoanlaitto: köh. Mä en itse osaa tehdä safkaa järin hyvin (koska meillä himassa ruokapalvelu pelaa), mutta tiedän kyllä, että opin siihen kunhan muutan omilleni. Mun mielestä miehen ja naisen tulisi olla tasaveroisia ruoanlaitossa, koska itse tehty yllätysillallinen piristää kumpaa tahansa osapuolta. Toki mä ymmärrän sen, että jos jompikumpi oikeasti tykkää tehdä ruokaa ja haluaa tehdä sen 75-100 % aterioista, niin mikäs siinä. Mulla itselläni on kuitenkin omat traumani ruoanlaitosta, joten arvostan sitä, että mies suostuu jakamaan tasan ne puuhat.

Musta tuntuu, että oon aika kärkkäästi puolustellut miehiä tässä postauksessa, mutta... Tein eilen huvikseni BBC:n aivojen sukupuoli -testin ja se sanoi, että mun aivot ovat miehen aivot. Sain tasan saman tuloksen, kuin mikä on testin tehneiden miesten keskiarvo, mikä on sinänsä erittäin hämmentävää. Toisaalta, miehisyys tarkoittaa tässä testissä lähinnä sitä, että on rationaalinen, kiinnostunut tekniikasta, hyvä matemaattisissa testeissä ja omaa hyvän avaruudellisen hahmotuskyvyn. Kun asiaa lähestyy tosta näkökulmasta, eikä siitä että omg oon oikeesti mies!, niin toi tulos tuntuu ihan hyväksyttävältä. Ehkä musta sitten tulee insinööri, niin kuin toi testi mulle ehdotti.

~ indeed

0 kommenttia: