BLOGGER TEMPLATES »

sunnuntai 23. toukokuuta 2010

Keskittymiskyky? -999

Mun pitäisi lukea just nyt Jane Austenin Ylpeyttä ja ennakkoluuloa. En vaan jaksa. Mun piti myös käydä nopeasti koneella tsekkaamassa Facebook ym, mutta tässä onkin mennyt jo reilut puoli tuntia ja eksyin blogaamaan. Sorry Elizabeth ja Darcy, saatte odotella mua vielä vähän aikaa! Ei sillä, elokuvaversion Darcy on ehkä maailman kuumin käytöksellään ja 1700-luvun herrasmiehen olemuksellaan, vaikka ulkonäkö ei varsinaisesti mua niin paljoa miellytäkään. On se kyllä hyvännäköinen, muttei varsinaisesti mun tyyppiä.

Mun keskittymiskyky on tosiaan ehkä maailman huonoin ja siitä löytyy todisteita pilvin pimein. Ruokailussa kaverit saa usein moneen kertaan sanoa mulle, että syös nyt, kun jään vaan tuijottelemaan jonnekin. Aina en ees kattele jätkiä (joo, ette varmaan pysty edes kuvitella mua tutkaamassa mitään muuta kuin jätkiä, tiedän), vaan jäädyn vaan tuijottelemaan tyhjyyteen, eikä kukaan usko, että mä en kato mitään! Toinen hyvä esimerkki on se, että päädyn datistelemaan helpommin kuin broileri päätyy lautaselle. Jos joku tekeminen ei miellytä mua tai oo tarpeeksi huomiota vievää, kone aukeaa helposti ja sukellan mm. Facebookin ihmeelliseen maailmaan. Se vaan on niin kevyttä ja helppoa. Kyllä mä mieluummin surffailen netissä kuin esimerkiksi siivoan vaatekaappia.

Tiedän kyllä ihmisen, jolla tuntuu olevan rautainen keskittymiskyky. Haluatteko arvata, kenestä puhutaan?
Mr Badassista tietenkin. (Nimitys "Mr Badass" menettää koko ajan merkitystään...)

En vaan ymmärrä, miten se pystyy keskittymään niin hyvin! Se vaan tekee koulujuttuja kuin vettä vaan, oli se sitten tunnilla, missä käsitellään ihan eri aihetta tai meluisassa ruokalassa tai suorassa auringonpaisteessa muiden ottaessa arskaa mahdollisimman vähissä vaatteissa. Aiemmin ollaan pidetty sitä kavereiden kanssa täysin palikkana, mutta se status on hyvää vauhtia murenemassa samalla kuin herran pisteet kasvavat hullun lailla. Groom on raportoinut mulle muutenkin sellaisia huomioita, kuten "sillä on hyviä mielipiteitä", "se ottaa muut huomioon" ja "se ei oo ihan niin palikka kuin me ollaan kuviteltu". Ja mähän otan tälläset huomiot hyvillä mielin vastaan ja lisään ne sinne vaa'an "hyvät ominaisuudet"-puolelle. Musta muutenkin tuntuu, että en enää edes muista niitä negatiivisia huomioita, jotka pyöri mun päässä kuukausi pari sitten.

Datausta harrastettu lähes tunti. Aika mennä seuraamaan Lizzyn ja Fitzwilliamin rakkauskoukeroita?
~ indeed

PS. Groom tulee tänään illalla taas kotiin ja meillä on vielä kaksi täyttä havainnointipäivää ennen koeviikkoa!

0 kommenttia: