BLOGGER TEMPLATES »

maanantai 31. toukokuuta 2010

Hysteeristä maanantaita!

Anteeks nyt, mutta meijän keittiöllä on ihan oma aikavyöhyke ja se on pikkasen muita edellä niin luulin, että kello oli niin paljon, että pitää juosta...enkä enää edes osaa kävellä pysäkille...ja sitä paitsi se bussi menee jo 7.45 (jos se on ajoissa) ihan vaan tiedoksi indeed.

Pysäkillä mä sitten valitin indeedille, että tää on mun toka vika koulupäivä. Sit alkaa kesäloma, enkä nää enää ketään. Tähän asti mä oon silmät kirkkaina väittänyt, että kun mä sanon "ketään" mä tarkotan mun koulukavereita, joita mä en lomalla näe. Todellisuudessa "ketään" taitaa lähinnä tarkottaa meijän koulun jätkiä. Mä en tiedä, onko hyvä vai huono juttu, etten mä näe niitä lomalla...

Mulla oli tänään matikan koe...ja ei hyvää päivää tää ei todellakaan ole mun kurssi! Ekan tunnin mä istuin ja katsoin sitä koetta, enkä mä tiennyt olisiko mun pitänyt itkeä vai nauraa...vai mennä vessaan. Tokan tunnin mä edelleen vaan tuijotin sitä koetta ja lopulta mä päätin, että mun on pakko kirjottaa siihen paperiin jotain muutakin kun "En pääse kokeiden palautuspäivänä kouluun. Voitko palauttaa kokeeni indeedille maa12 piste jotain palautuksessa." Tosiaan ei olisi ollut varmaan hirveän fiksua laittaa indeed hakemaan mun matikan koetta, jossa ei ole ton lisäksi mitään muuta. Niimpä mä aloin laskemaan. Mulla ei ollut mitään hajua, mitä mä tein. Mä en ymmärtänyt edes yhdenkään tehtävän tehtävänantoa. Viiden minuutin jälkeen mua alkoi ottaa päähän, että meillä oli punaiset suttupaperit. Eka mä tihrustan jotain siihen paperille ja sitten mä en millään saa selvää siitä!

Mua lievästi sanottuna otti päähän se, että indeedin tuoksumaisema meni itsekkäästi istumaan takariviin, ettei kukaan pysty lunttaamaan siltä. Se on vielä tunnetusti hyvä matikassa...ja mun edessä olisi ollut tyhjä paikka! Oltiin vielä audiksessa ja edessä istuva istuu vähän alempana...olisin hyvin nähnyt luntata siltä...sillä on tosin aivan valtava ylibodattu selkä, mikä toisaalta olisi peittänyt koko rivistön koepaperit...

Mun edessä olevalla rivillä vähän reunassa istui yksi jätkä, joka istui koko kurssin mun edessä. Mä yritin saada siitä itselleni lehmäpolkua ja yritin ihkuttaa sen selkää. Sillä on joo ihan kiva selkä. Näin mä vakuuttelin itselleni joka matikan tunti...ja sitten tunnin jälkeen mä menin aina ruokalaan ja nään mun exEKM:n...se siitä...exEKM on sellanen himoselkä, että parempaa selkää ei ole kellään! Ja lehmäpolun pitäisi olla päätietä parempi...

Viimeisen tunnin aikana mä sitten koin jonkin valaistumisen. Tai en mä oikeastaan mitään tainnut kokea. Kunhan uskottelin itselleni niin, että pääsin edes vähän positiivisin mielin ulos sieltä. Indeedin tuoksumaisema lähti just ennen mua pois ja pääsin tsekkaamaan sen nimmarin...ehkä paras, mitä mä oon tähän mennessä nähnyt!

Indeed ja pari muuta kaveria istuskeli ruokalassa ja mun eka ajatus, kun mä näin ne oli, että indeed ei ole valinnut pöytää :D Mä tsekkasin ruokalan ja järkytys...exEKM! Mitä helvettiä se teki koulussa?! Sillä on liikka tässä palkissa! No ehkä se kävi korottelemassa kuntotestin tuloksia...

Mä olin vähän aikaa katkera siitä pöytävalinnasta. Sitten mä huomasin sen autokoulun avoauton huristelevan siihen ikkunan taakse. Multa tippu leuka siinä vaiheessa, kun mä huomasin, että Snoukkis ajaa sitä autoa! Snoukkis ja sininen avoauto on kyllä sellanen yhdistelmä, että varmasti lähtisin matkaan! Sitten vaihtui kuski ja tässä kohtaa oli tosiaan pakko potkaista indeediä, ettei se käänny katsomaan. Niimpä indeed meni hakemaan vettä...ja näkkäriä...ja kaverille vettä...ja...

Vihdoin me päästiin lähtemään ja käveltiin siinä tyytyväisinä bussipysäkille. Siinä pysäkin kohdalla mä kuulin jonkin isomman auton ajavan ohi ja käännyn katsomaan tielle päin...katos meijän bussihan se siinä! Tästä seurasi hysteerinen naurukohtaus ja lopulta saatiin koottua itsemme sen verran, että saatiin pysäytettyä seuraava bussi ja hyppättiin siihen. Kellään ei tosin ollut mitään hajua, mihin se bussi oli menossa. Onneksi sen seuraava pysäkki oli sama kuin meijän oikealla bussilla ja ehittiin vielä vaihtaa siihen!

-Groom

0 kommenttia: