BLOGGER TEMPLATES »

torstai 10. kesäkuuta 2010

Trilogian toinen osa

... on nyt saatu päätökseen epilogia myöten. Kesäloma on mullakin virallisesti alkanut ja lauantaisesta haikeudesta oon jo päässyt vähän yli.

Epilogi? Kyllä, High School Life - indeed's point of view -trilogian toisella osalla oli epilogi. Sitä voi kutsua myös korotuskokeeksi, jos haluaa puhua kaikille ymmärrettävillä termeillä! Eli eli. Jotkut varmaan muistaa sen derivaattakokeen, josta me Groomin kanssa murehdittiin helmikuussa? Itsehän en virallisesti päässyt edes läpi, mutta kotitehtävillä taisi numero nousta vitoseen, joten kävin uusimassa sen kokeen tänään hyväksytyn kurssin uusinnassa. Se oli kyllä melkoisen mielenkiintoinen tapahtumaketju...

Lähetään vaikka siitä, että saavuin paikalle 35 minuuttia etuajassa! Mutsi näköjään tykkää mennä töihin ajoissa, joten mäkin olin kerrankin riittävän aikaisin koululla. Epävarmuus kyllä iski, kun pääsin aulan kautta ruokalaan... Koko ruokalassa oli vain kolme ykköstä ja joku kakkosvuotinen nörttiluolahengari. Ajattelin oikeasti silloin, että oonkohan mä nyt oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Selailin siinä sitten sitä derivaattakirjaa (johon mulle oli kehittynyt hyvin lämmin suhde viimeisen parin päivän aikana) ja huokaisin helpotuksesta, kun tuttuja alkoi näkyä. Siellä oli kyllä kaikennäköistä korottajaa; useampaa matikankurssia, ruotsia, englantia... Joko meidän koulu on hikareita täynnä tai sitten ollaan vaan kunnianhimoisia!

Mun ilme oli lähellä autuasta, kun bongasin ekan maisemapojan (jälkiedit: Pehmiksen)! Se tuli paikalle, käveli rappuset alas ja meni ruokalan läpi toiseen kerrokseen ja mun elämä tuntui pelastuneen! Tiesin, että meidät jaettaisiin sukunimen perusteella kahteen luokkaan ja mun Tuoksumaisema menisi eri luokkaan. En oikeasti edes tiedä, olisiko TM korottanut mitään, mutta kuulin sen sanovan jotain kokeidenpalautuspäivänä. En nähnyt sitä tänään, enkä kyllä kaivannutkaan! Maisemia nimittäin ilmestyi enemmän kuin tarpeeksi.


Snoukkapoika loikkasi näköpiiriin melko pian edellisen jälkeen ja rupesin toden teolla piristymään. Jo toinen maisema mun luokassa, ei paha... Seraavaksi, juuri ennen kuin lähdettiin luokalle, singahti Ykkösmaisema jostain! Oikeasti Ykkösmaisema on sooooooooooooo last season ja mulle on kehittynyt kammo sitä kohtaan jostain syystä, mutta se näyttää edelleen hyvältä! Se tosin meni eri luokkaan, joten se siitä. Juuri ennen kuin mentiin luokkaan, ilmestyi Groomin exEKM paikalle. Ei varmaan tarvii mainita, että sekin tuli mun luokkaan...? ;) Ja sillä oli valkoinen pitkähihainen päällä, eli lämpötila kohosi mun luokassa aika korkealle. Ja kaikki nää kolme kuumista oli uusimassa samaa kurssia kuin mä, mutta eri opettajalla. En siis oo ihan luuseri, vaikka sain alunperin derivaatasta vitosen?

Mun koe kyllä meni vähän siihen, että mussutin salmiakkisuklaata ja siemailin kokista, koska jotkut tehtävät meni niin ohi. En tajua, mikä niissä sanallisissa mättää, kun kotona osasin, mutta kokeessa käytin varmaan yli tunnin yhden sanallisen miettimiseen! Päätin luovuttaa ja sovelsin jotain omaa erääseen toiseen tehtävään, jollaista en ollut koskaan tehnytkään. Sain ehkä periaatteessa oikean vastauksen, mutta en tiedä, oliko se se mitä haettiin... Sen näkee syksyllä, mutta kyllä sieltä varmaan tulee vähintään kutonen!

Koetta oli ehkä kulunut tunti-puolitoista tuntia kun palohälytys alkoi. Katottiin siinä toisiamme, että mitä nyt ja opettaja hetken harkinnan jälkeen totesi, että joo, lähdetään ulos. Joku kysyi, että saako koetta jatkaa sitten, kun päästään takaisin sisälle ja maikka käski meidän olla keskustelematta. Ite heitin jo takkia niskaan, kun rehtori tuli ja käski meidän jäädä luokkaan. Hmm? Puoli koulua saattaa olla tulessa ja meidät teljetään luokkaan kuin supikoirat häkkiin?

No mikäs siinä. Saatiin vähän lisäaikaa kokeeseen. Mä kyllä lähdin sieltä aika myöhään, mutta olisi se lisäaika silti jäänyt käyttämättä. Eri opettajien kokeita oli niin paljon, että niitä ei allekirjoitettu palautuksessa. :( Koeviikon perusteella kuitenkin tiedän, että exEKM:n nimmari ei ole mikään taiteellisuuden multihuipentuma! Eikä oo munkaan, mutta oisin mielelläni tsekannut Snoukkiksen ja sen kolmannen jätkän nimmarit...

Kokeen jälkeen hipsin takaisin ruokalaan ja koitin tavoittaa Groomia. Ei vastannut. :( Sitten tajusin, että mulla ei ole kesäaikataulua mukana, eli en tiiä, koska menisi bussi. Ykkösmaisema patsasteli suoraan siinä mun edessä, mutta päätin silti soittaa kaverille, enkä kysynyt Ykkösmaisemalta bussista, vaikka se kulkee samalla bussilla. En enää sen pääsiäisen jälkeen ole pystynyt kattelemaankaan sitä, koska oon alkanut vainoharhaiseksi. :'D Ehkä ihan hyvä, etten aina tuijottele samoja!

Tosin Badassista en luovu! Se vaan katosi kokeidenpalautuksesta tosi aikaisin, ei näyttäytynyt kevätjuhlassa, eikä ollut uusimassakaan mitään. :( Lauantaina oisin ehkä voinut nähdä sitä, jos ei oltaisi menty kaverin kanssa Stadiin. Mun tuuria, et valitsen väärin just MrB:n kannalta!

Groom on taas kisoissa ja se tulee takaisin vasta sunnuntaina. Ja lähtee taas ensi keskiviikkona. Onneksi mä melkeen pärjään ilman sitä. Puhelinlasku vaan on aika massiivinen, mutta... Mamma betalar?

~ indeed

PS. Nyt kesän aikana todennäköisesti hiljennytään aika paljon, vaikka meillä on suunnitelmat Operaatio Jätkäjahtia varten. Groomin menot vaan hidastaa OJ:n toteutumista, mutta me yritetään pitää teitä edes vähän kartalla! Mun jätkäjahti alkoi periaateessa jo lauantaina, mutta ne kakslahkeiset eivät sytyttäneet... Ei siitä sen enempää.

0 kommenttia: