BLOGGER TEMPLATES »

maanantai 14. kesäkuuta 2010

Kiikareissa ratsastajapoikia... ja vähän muutakin

Ei mulla varsinaisesti  mitään asiaa ole, tekee vaan mieli kirjottaa :)

Mä olin tosiaan taas torstaista sunnuntaihin kisoissa, tällä kertaa Kuopiossa. Kaikin puolin helvetilliset kisat- oli kylmä, satoi vettä ja meidän hevosilla tuntui olevan joku ihme skaba, kuka saa itsensä pahiten verille tai muuten vaan rikki. Virallisesta idiootin, minimaalisen olemattoman aivokapasiteetin omaavan palkinnosta kilpailivat tiukimmin kaksi hevosta ja ehkä mun on todettava, että tää palkino on jaettava. Sellasia idiotteja molemmat, että vähemmästäkin menee hermot! Toinen varmaan luulee, että sen nimi on "Helvetin idiootti" tai "Vitun kusipää", muilla nimillä mä en sitä tainnutkaan kutsua. Kaiken kruunasi vielä se, että mun lempilapsi oli kotona huilimassa ja mukana olivat kaikista pimeimmät yksilöt. Ei siinä mitään, hyvin kaikki hyppäs ja selvittiin hengissä :)

Varmaan turha edes mainita, ettei ratsastuskisoissa pyöri paljoakaan jätkiä. Ne muutamat ratsastajapojat, jotka näissä pienissä piireissä pyörii ei oikein ole mun tyyppiä. Mä olenkin näissä tämän kauden kolmessa kisassa kiinnittänyt huomiota yhteen hoitajapoikaan. Se hoitaa yhden ratsastajamiehen hevosia ja on aika kuuma. Se ei vaikuta yhtään hoitajalta; sillä on aina siistit merkkifarkut ja -vaatteet päällä ja se tepastelee aika usein valkosissa kengissä. Sen ratsastajalla on yksi 6-vuotias hevonen eli törmään siihen aina 6-vuotiaiden Racing-sarjan verkassa. Välillä vähän vaikeeta pitää ilmeitä kurissa kun tää hoitajapoika laittelee esteitä. Eka se laittaa puomit oikeeseen korkeuteen ja sen jälkeen se menee zoomailemaan sitä estettä edestäpäin, onhan se varmasti tasan.Valitettavasti mulla on se omakin ratsastaja hoidettavana ja välillä musta tuntuu, että mun ratsastaja on yrittänyt jo pidemmän tovin viestiä mulle, että haluaa jotain estettä ylös tai alas. Mun huomio vaan välillä eksyy sivuraiteille, enkä aina muista miksi mä oikeastaan seison kaatosateessa keskellä mutaista verkkakenttää...
Kuopiossa tosiaan tuli lauantaina jostain aamu kolmesta iltaan asti taukoamatta kaatamalla vettä ja hevosten karsinat olivat muuttuneet järviksi. Iltapäivän GP-karsinnatkin peruttiin sateen takia ja mun päivän työksi muodostui hevosten pelastaminen niistä järvistä. Märkä turve painaa paljon, todella paljon. Mä en tajunnut sitä vielä ekalla kerralla vaan lappasin kottarit (oikeesti isot kottarit, vetää varmaan 200 litraa) täyteen sitä painavaa märkää turvetta ja ajattelin vaan, että kyllähän mä jaksan työntää! Joo, niin kauan kun oli kuivaa maata alla kaikki meni ihan hyvin. Sitten vastaan tuli turvekasan rauniot, enkä mä tajunnut että se maa oli siinä kohtaa pehmeämpää ja tietenkin mä juutuin kiinni siihen liejuun. Eka mä yritin työntää, mutta jouduin toteamaan, että mun haba ei tulisi selviämään siitä. Sitten mä yritin vetää ne kottarit pois siitä liejusta, mutta helvetti kun ei voimat riitä. Mua alko vituttaa ja turhauttaa se tilanne ja just silloin se hyvännäkönen hevosenhoitajapoika ilmestyi mun eteen, tarttui kiinni mun kottareita ja nosti sen tonnikeijun sieltä liejusta. Mä olin vähän aikaa ihan "OMGOMG! seauttaamuaseauttaamua!" ja lopulta mä sain koottua itseni ja kiitin sitä ja muistin jopa hymyillä! Mä ajattelin, että mä olin kuivilla ja selviäisin lantalaan asti omin neuvoin ja lähdin lykkimään kottareita eteenpäin. Ne ei vaan liikahtanutkaan mihinkään. Silloin se kuuma hoitajapoika tuli mun viereen ja työnsi mun kanssa ne kottarit lantalaan asti! Kummasti piristi päivää, kun sai apua kuumalta hoitsulta ;D

Okei mun pitäisi ehkä tunnustaa yksi pikku juttu. Ei se oikeasti ollut mikään hoitajapoika. Se oli mies. Isolla M:llä! Mun arvion mukaan se on varmaan yli 30-vuotias. Mutta se on silti kuuma! Se ei taida edes mahtua mun haarukkaan. Mun haarukka siis on 1983-1992 joulukuu. 1983, koska mun suosikki jääkiekkoilija on vuosimallia -83 ja me joskus yläasteella kaverin kanssa päätettiin, että jätkä saa olla korkeintaan 9-vuotta vanhempi. 1992 joulukuu, koska eräät, mm. exEKM, mun tuoksumaisema  ja MrB on joulukuun 1992 tuotoksia. Periaatteessa mulla on aina ollut idea, että jätkän pitää olla vanhempi, mutta joulukuussa 1992 on poksahdellut maailmaan sellaisia kuumiksia, että mun oli pakko hilata alaraja sinne (mä oon siis syntynyt heinäkuussa -92). Ysikolmoset ja sitä nuoremmat on sitten ehdotonta sakkolihaa!

Vähän eksyin taas asiasta, mutta ei se mitään! Ratsastajapojista vielä sen verran, että ne ei kyllä ole malliltaan himoselkiä, valitettavasti. Tai toisaalta varmaan ihan hyvä, koska mitä siitäkin tulisi, jos kaikki ratsastajapojat olisivat kuumia himoselkiä ja niitä pyörisi koko ajan mun näköpiirissä tyylikkäät kisatakit päällä (vastaa melkeinpä puvuntakkia). Mä hoidan yhden ratsastajamihen hevosia ja sillä menisi varmasti hermot, jos mä vaan maiseomoisin sen kuumiskavereita kaiken aikaa ja laittelisin sille esteitä miten sattuu...

Mä vieläkin eksyn aika usein ajattelemaan exEKM:ää ja noiden Kuopion kisojen aikana mä mietin, miltä se näyttäisi hevosen selässä. Mä en vaan pysty kuvittelemaan sitä hevosen selkään. Jotenkin mun on vaikea edes kuvitella sille ratsastusvaatteita päälle. Muutenkin ratsastajapojat ovat pääasiassa melko kevytrakenteisia, ei mitään himoselkiä ja lihasvuoria, kuten exEKM...ja ne ratsastajapojat jotka ovat vähän massavampia, näyttävätkin sitten melko kömpelöiltä ja isoilta hevosten selässä...

Mä en ymmärrä, miksi ratsastuskisoissa ei pyöri jätkiä! Niillähän olisi ihan täydelliset apajat ja maisemat; pilvin pimein tiukoissa valkoisissa housuissa, nahkasaappaissa ja tyylikkäissä kisatakeissa kalliiden hevosten selässä olevia nättejä tyttöjä. Mitä muuta voi jätkät toivoa?! Ehkä mä en vaan osaa ajatella jätkien tavoin... Toisaalta mä oon jo pidemmän aikaa ajatellut, että jätkät kammoaa "heppatyttöjä". Ratsastushan on aikaa vievä harrastus ja kukapa jätkä haluaisi jäädä kakkoseseksi hevoselle. Muutenkin jätkät katselevat hevosia mielummin kaupan hyllyillä Snelmannin paketeissa.

Voi olla, ettei mun tarvitsekaan lähteä tämän viikonlopun kisoihin, joihin olisi tällä kertaa lähtö jo keskiviikkona. Jos mä en lähdekään, niin päästään jätkäjahtiin jo tällä viikolla! Vielä pitäisi päättää, minne sitä lähtisi metsästämään. Viimeinen kuukausi on ollut sellasta haipakkaa noiden kisamatkojen takia, etten mä tiedä jaksaisinko nyt edes mitään jätkäjuttuja. Toisaalta olisihan se varmaan ihan kivaa, jos olisi joku joka odottaa mua kotiin...joku muu kun indeed :D

0 kommenttia: