BLOGGER TEMPLATES »

keskiviikko 18. elokuuta 2010

Yksi sana riittää

Koulu on nyt virallisesti taas alkanut. Abivuosi. Kirjoitukset. Vastaan tulee tie päättyy -merkki. Lehmäpolut ovat syyssateiden liejuttamia. Pitäisiköhän tehdä U-käännös ja palata samaa reittiä mitä tulikin. Takaisin vaikka kakkosvuoden tunnelmiin?

Anygays, tänään oli meillä ensimmäinen kunnon päivä lukujärjestyksen mukaan ja huomattiin kyllä, että mun ja Groomin ajatukset menee aika samaa rataa. Kattokaapa näitä tekstareita, jotka lähetettiin mun matikantunnin ja Groomin ruokisvuoron aikana, jolloin Groom kävi palloilemassa mun luokan ikkunan takana.

11:45 Groom: Miten teil on siel matikkaa?!
(kohautin olkiani ilmeellä "älä multa kysy!")
11:46 indeed: Meit on tääl kolme tyttöö. :D 
11:46 Groom: Olin just laittamas et aika paljon tyttöjä :D
11:47 indeed: Ei kuumiksii. :<
11:47 Groom: Noin paljon jätkii eikä silti kuumiksii! :<

Ton jälkeen me molemmat hajottiin tosi pahasti ja mun vieressä istuvat jätkät kattoivat mua ehkä hieman vinosti. Niiden mielestä olin vaan väsyny.

Samalla matikantunnilla tuli vastaan myös yksi ylläri. Löysin Mr. Badassin kuvan sieltä matikankirjan välistä. Enkä tietenkään istu kahden jätkän kanssa, en. Thank god se kuva oli a) valkoinen selkäpuoli ylöspäin ja b) tiesin heti sen nähdessäni, mikä se on, enkä kääntänyt sitä ympäri suureen ääneen ihmetellen, mikä tää lappu on.

Jos palataan muutama viikko taaksepäin, niin tekin tajuatte. Olin kuun vaihteessa vajaat pari viikkoa ulkomailla ja Groomilla oli avaimet meille, jotta meidän (vähemmän) rakkaat viherkasvit pysyisivät hengissä. Kuitenkin Groom ja kaksi muuta kaveria saivat älynväläyksen; he printtasivat MrB:n kuvia ja kun tulin kahden aikaan yöllä himaan matkalaukun kanssa, löysin ovestani lapun.

"Huoneeseesi on piilotettu 41 yllätystä... Onnistutko löytämään ne kaikki?"

Kuulemma niitä olisi pitänyt olla 81, mutta erään rikostoverin tulostin ei suostunut yhteistyöhön. Onneksi. 81 olisi mulle ehkä hieman liikaa. Ensimmäisen viiden minuutin aikana löysin 16 ja taisin päästä saman yön aikana jonnekin 27:een. Tällä hetkellä hukassa on vielä kaksi, enkä ole aktiivisesti etsinyt niitä yli viikkoon. Löytyvät kukin omalla ajallaan... Mielellään jossain muualla kuin koulussa!

Bongasin siis matikankirjan välistä numeron 38 ja sitä seurasi seuraavanlainen viestittely:
12:50 indeed: Vittu. 38
12:50 Groom: Ainii! Mun piti varottaa :D Kai sä löysit sen ite?
12:51 indeed: No onneks! Mul istuu JÄTKÄ1 ja  JÄTKÄ2 täs. 
12:52 Groom: Siks varmistin! Reksi pommitti mua. :<

Noita pelkkiä numeroita sisältäviä viestejä on lennelly aika paljon sekä tekstareina että Facebookissa Groomin seinälle. Pelottaa vähän, että koska joku kysyy, mitä ne meinaa.

Numero 39 löytyi, kun laitoin reissun jäljiltä lojumaan jääneet piilolinssit takaisin alkuperäiseen pakkaukseensa. Olisihan se pitänyt arvata, että sielläkin olisi yksi. Muita paikkoja on muun muassa CD-kotelo, DVD-boksi, laskin (!!! entä jos en olisi tarkistanut sitä ja olisin löytänyt sen sillä samaisella matikan tunnilla?), skanneritaso, jne. jne. Vielä on kaksi jäljellä... Toivottavasti ne eivät ole yhtä riskialttiissa paikoissa kuin muutamat. Etenkin kun edellä mainittu DVD-boksi käväisi tänään koulussakin.

~ indeed

0 kommenttia: